Saturday 13 April 2013

Jika Aku Jatuh Hati


Ya Allah,
Jika ku jatuh hati,
Cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu.

Ya Muhaimin,
Jika ku jatuh hati,
Izikan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Agar ku tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabana,
Jika ku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya ,
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu..

Ya Rabbul Izzati,
Jika ku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu..

Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu..

Ya Allah,
Jika ku jatuh hati pada kekasih-Mu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu..

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu..

Amin..



Sharing is caring ^_^

0 comments:

Post a Comment