Wednesday 9 May 2012

BahayaTuala Wanita Biasa

Bio Sanitary Pad


80% wanita hari ini bermasalah "sakit puan". Kesemuanya adalah kesan dari pemakaian tuala wanita biasa. Nk tau knp?? jom trus bc

Kesan negative pemakaian tuala wanita biasa:
***dibuat dari serbuk kayu @ kertas yang dikitar semula yang dilunturkan oleh peluntur berklorin. Ketika darah haid atau badan wanita panas, berlaku pemeluapan seterusnya menghasilkan sejenis gas yang merbahaya yang dikenali sebagai dioksin yang akan mengaktifkan karsinogen iaitu agen penyebab kanser, fibroid dan pelbagai sakit puan yang lain.

***As we known, kanser is a 'silent killer' @ 'pembunuh scr senyap'. Kita xambl tau sbb xrasakan ia bukan masalah kita pada hari ini, namun x siapa yang mampu mendakwa mereka bebas100% dari ancaman kanser pd masa akan dtg. Zaman dahulu xde krn nenek moyang kita hanya menggunakan tuala atau kain sebagai alas ketika keluar haid. Faktor inilah yang menjadikan kita jarang mendapati kanser payudara atau pangkal rahim menyerang nenek moyang kita pada zaman dahulu.

Haa...skrg dh tau camne punca kanser. Skrg psl BIO SANITARY PAD. ape perkaitannya dgn kanser?? jom bc lg..rjin sket info ni hihi

Fungsi Utama: MENYELESAIKAN hampir 100% masalah SAKIT PUAN
1. Senggugut & membaiki kitaran haid tak menentu
2. Masalah berbau/ kegatalan/ Keputihan/ kekuningan
3. Kesukaran mengandung akibat masalah saluran peranakan
4. Mengurangkan risiko pembentukan fibroid/ endometriosis/ kanser
5. Mengeluarkan darah beku dari rahim selepas bersalin/ keguguran
6. Bertindak sebagai antiseptik (menyembuhkan luka selepas bersalin)
7. Mempercepatkan pengecutan otot peranakan/ uterus (selepas bersalin)
8. Menghindarkan meroyan, bentan & masalah kencing tidak lawas
9. Melegakan sakit belakang ketika haid

Fungsi Lain: (Renjis sedikit air di permukaan pad & tampal pada tempat yang sakit). Luka, kayap, kurap, ruam, jerawat, mengurangkan kembung bayi, kegatalan/ penyakit kulit, melecur akibat terkena benda panas, sakit gusi/ gigi, sakit kepala/ tengkuk, bahu & sendi, sakit pinggang, lutut, kaki, gout, demam, lelah/asma, mengubati buasir, pencuci muka/ mask.

OLEH ITU, MARILAH KITA SAMA-SAMA BERTUKAR KEPADA BIO SANITARY PAD..:P Pad yang lm...:D

p/s: sape2 nk oder gtau la ye hehe...juz pm me or leave a comment:P


Sharing is caring ^_^

0 comments:

Post a Comment